Lättläst

Om Gavle Drift & Service

Gavle Drift & Service är
en del av Gävle kommun.

Gavle Drift & Service arbetar med 
park, gata, fordon,
drift och service. 

Till exempel klipper vi gräs,
och krattar löv.  
Ibland tömmer vi papperskorgar
som finns runtom i Gävle. 

Vi sköter om några av parkerna
och planterar ut blommor
på sommaren. 
 

Vi bygger lekplaser också.

Vi sköter vi om
Gävle kommuns bilar.
Vi ser till att bilarna är
hela, rena och körklara.

Gavle Drift & Services säljer tjänster
till alla förvaltningar och bolag
inom Gävle kommun.

Sidan uppdaterades senast 13 december 2016