Fordonsservice informationsbrev

Juni 2020

Att tänka på inför sommaren

För att underlätta för varandra vill vi påminna om att sprida kunskap om bilarna vidare till sommarvikarier, det kommer att underlätta både för dem, för er ordinarie personal och för oss. Här är våra tips:

Alkolås

  • Beställ munstycken så det finns ett lager hos er. Blåsmunstyckena ska ses som en personlig ägodel. Det är viktigt att var och en använder sitt eget munstycke och återanvänder det, både för att undvika smittspridning och för miljön.

  • Informera om hur alkolåset fungerar, vilket munstycke som passar och vad som är rätt blåsteknik. Här finns en film om användning av Dignita alkolås.

  • När handsprit används i bilen för händer och avtorkning i bilen så kan ångorna påverka alkolåset. Vid start av bilen där desinfektionsmedel nyligen använts kommer ofta ett felmeddelande i handenheten till alkolåset, fail, det betyder att det finns alkohol i luften. För att kunna starta bilen krävs oftast en ordentlig vädring, öppna alla dörrar och bakluckan, eller håll ut handenheten utanför bilen i tre minuter och sedan göra ett nytt utandningstest. 

Elbilar

Laddkablar till elbilar ska tas med i bilen och inte hängas kvar på laddstolpen.

Drivmedel

Information om drivmedel och vart du kan tanka Biogas och HVO i Gävle finns på vår hemsida under rubriken Drivmedel.

Kundservice

Kontakta vår Kundservice för att anmäla fel eller vid behov av service på bilen. Vid serviceanmälan ska mätarställningen i bilen uppges och om lånebil önskas under tiden för service.

Skadeanmälan

Hantering vid eventuell fordonsskada. Skadeanmälan måste fyllas i och anmälas om en skada uppstår, skicka med foton på skadan. Mer information och blanketten för skadeanmälan finns på vår hemsida under rubriken Skadeanmälan.

Fordonsansvarig

Meddela oss om eventuella förändringar gällande fordonsansvariga under sommaren. Det är viktigt att vi fortfarande kan kontakta er vid servicetillfällen och liknande. Skicka oss e-post med nya uppgifter när förändring har skett.

Öppettider och kontakt

Vi har öppet alla vardagar 7.00-16.00, hela sommaren. Kundservice kontaktas via telefon 026-17 82 13 eller e-post info@gavledriftservice.se. Observera att hantering av e-post sker under våra öppettider. Kvällar och helger kopplas vårt telefonnummer direkt till bärgare eller däckjour för akut hjälp. Precis som vanligt.

Biltvätt och verkstad

Vi arbetar hela sommaren på vår verkstad och i tvätthallen. Vi fortsätter tvättar bilar men har utifrån semesterledigheter bokat om några tvättider, de verksamheter som är berörda har fått e-post om det. Innan bilen lämnas för tvätt vill vi att den töms på skräp och personliga tillhörigheter.

Drop-in för mindre åtgärder

Välkomna till vår verkstad på Kungsbäcksvägen 54 på drop-in för att åtgärda mindre fel, så som byte av torkarblad eller lampor.

Vi önskar er alla en trevlig sommar!

Under juli och augusti tar informationsbrevet sommarledigt och återkommer i september.

Kör lugnt!

Fordonsservice

 

Sidan uppdaterades senast 16 juni 2020